tisdag 1 maj 2007

Mormors syskrin

Min mamma hittade en dag då hon städade garderoberna där hemma min mormors gamla syskrin, och ringde och sa att jag skulle "komma och hämta det om jag vill ha det, annars slänger hon det"! Det tog inte lång tid innan jag var där! *ler*

Vet inte exakt hur gammal skrinet är, men det har en hel del år på nacken, och har blivit lite härligt nött på vissa ställen.


Innehöll bl.a. mormors gamla virknålar, fingerborg, trådrullar...
Vackert mönster på locket.



Fingerborgen, måttbandet och en fin, fin virknål som använts till spetsarna på brudlakanen.


Inne i skrinet fanns också en påskduk som mormor börjat sy på, men inte hunnit få klart. Det finaste tycker jag är att hon i alla fall broderat sina initialer på duken. Själv broderade jag de sista stygnen på ena tuppen, och nu när duken är klar ser den ut såhär:

Personligen tycker jag nog att färgerna är lite gräsliga, men det är i alla fall ett fint minne från mormor.

Inga kommentarer: