tisdag 2 september 2014

En cykel i min smak





I flera år har jag velat ha en ny cykel, en riktigt redig "mommoped". Har siktat in mig på en Trek Stockholm, men inte riktigt kommit till stånd, det har alltid funnits något annat, viktigare, att sätta pengarna på.
När Citymarket för ett par veckor sedan sålde bort sommarens cyklar till rabatterat pris slog jag till istället. Lite i samma stil som cykeln jag drömt om, men för en betydligt mer överkomlig summa. Finsktillverkad är den dessutom, hur ofta hittar man sånt nuförtiden?

Till nästa sommar åker barnsitsen på så då hoppas jag få spendera en del av sommardagarna längs vägen tillsammans med smågrabbarna. Nu i höst siktar jag på att hinna ut på någon tur tillsammans med syster yster, eller med maken för den delen, någon gång när vi har tumistid.
Att cykla i lugn takt och bara njuta, eller trampa på ordentligt och få upp värmen i kroppen gör båda gott för själen!

Inga kommentarer: