fredag 6 mars 2009

Vår lilla hall

När vi flyttade in i vår lägenhet för lite mer än 2 år sedan såg det helt annorlunda ut än vad det gör idag.

Vår, eller rättare sagt husets, hatthylla var härligt furu-färgad, och efter en del samtal med hyresvärden fick jag lov att måla den.

En korg uppe på hyllan stod länge omålad, och jag retade mig på den och hela hallen en evighet känns det som, innan jag äntligen kom till skott och fick vit färg det sista omålade i rummet.
Som så mycket annat, hann jag inte få mer än ett enda penseldrag på korgen, förrän jag undrade varför i hela friden jag någonsin funderat på att måla eller inte? :)

När man stiger in i vår lilla hall står denna byrå på vänster sida.

Hatthyllan hänger till höger...

Och ovanför dörren hänger skylten med texten Dominus Vobiscum - Herren vare med er.

Ha en riktigt skön dag, äntligen skiner solen här igen!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint ni har det i hallen! Här är jämt kaos i hallen med maaassa jackor o grejs...
Ha en skön helg!

klipposfia sa...

Ser så varmt och ombonat ut! Det är så kul att det bara behövs lite färg ibland för att få förändring....men det är ju det där att komma sig för;) åtm för mig.

sabina sa...

Er hall ser ljus och fin ut! Vi hade tidigare en likadan hatthylla i furu men den är ju puts veck nu... :)

Skärbrädan jag har står i tallrikshyllan och är till beskådan. Men jag tror nog det är tänkt att de ska användas! Är bara så rädd att få skråmor i min nya fina blanka ännu, men när den har mist nyhetens behag gissar jag nog att den kommer i användning!

Det är tänkt att det ska vara möjligt att komma de flesta lördagar, om det är stängt nån lördag så skrivs det nog om det i god tid på min blogg! Välkommen en annan gång!

Lundagård sa...

Fint latinskt ord och skötbordsmöbeln är ju alldeles otroligt häftig!

Vackrare vardag sa...

Vilken mysig och fräsch hall! Och skötbordet... Heeeelt otroligt ljuvligt! Tänk att det finns sådana skatter ännu. Något annat än nutidens moderna varianter:)

Galleri MochB sa...

Så vitt och fint i hallen! Jag kan också gå omkring och irritera mej på nåt som sist och slutligen sen går i ett nafs att fixa...:O) Hoppas ni har lika fint lördagsväder där som här. Lite vår i luften känns det som!

Maria sa...

Korgen blev mycket finare nu ;O) Er hall är hur mysig som helst....välkomnande!! Och brädan e såå vacker!

eirikas sa...

Ni ser ut att ha det härligt i ert hem! Hoppas att ni får ha det bra och njuta av våren som är i antågande!

Maria sa...

Javisst är det så....roligare att ordna upp det än att sen hålla ordningen :O)