måndag 8 augusti 2011

En till...

Sommaren är ofta en tid för fynd - det ordnas gårdsloppisar och auktioner nästan varje vecka, men oj så sparsam jag har varit denna sommar!
(att jag helt enkelt inte tyckt att jag behöver mer saker kan ju ha något med det hela att göra...)

Ett par ting har dock fått följa med mig hem, och ett är detta underbara mjölkfat från Arabia!
Jag har ju den där kärleken till skålar... ;)
När jag alltså såg denna ljuva sak kunde jag helt enkelt inte låta bli, så den blev min bröllopsgåva till mig själv, bröllopsdagen till ära :)

Juthbackamarknaden är ännu framför oss, så den ser jag fram emot, men hittar jag inget där, har jag ändå min nyaste skål att glädjas över ;)

Skön vecka till er alla!

3 kommentarer:

maria sa...

just därför jag skrev ner sången - för att jag hörde den på vega och tyckte den var alldeles underbar!!

mjölkfat, det var ett nytt begrepp för mej....vacker! annars så tipsade Pamela (på vår bloggsida på fb som du borde vara med i ;O))om ett stort loppis i Trjälv nu till helgen.....vore säkert värt ett besök, själv e jag lö i jobb...

Lundagård sa...

Det där är en underbar modell och vilket fint skick den ser uta att vara i! Har tre likadana men alla är riktigt slitna.
Härliga lantliga bilder i förra inlägget!

klipposfia sa...

mjölkfat passar så bra till dess form...man blir allt snål på mjölk:)