tisdag 12 oktober 2010

Snart! :)




I morse föll den första snön, och äntligen känns det helt "tillåtet" att lyssna på julmusik :)

Genast sommaren är slut börjar jag mer eller mindre längta till jul, och i år har jag, precis som alla andra år, suttit och bläddrat i gamla jultidningar ända sedan augusti nångång... Maken himlar med ögonen, och mamma suckar varje gång jag nämner min favorithögtid, men är man julälskare så är man! :)

Igår besökte vi från jobbet allra underbaraste "tomtevärlden", Tyynelä. Gissa om det var svårt att somna efteråt! :) Förutom alla ljuvliga tomtar (som för övrigt var som små bebisar så man bara ville ta dem i famn och hålla dem), blev jag så fascinerad av de gamla bondstugorna och alla vackra gamla möbler... Mmm... Ett riktigt drömställe!
Tyvärr var det för mörkt för att jag skulle ha kunnat fota, men jag ska dit igen, och då ska jag minsann ta bilder!

Annars rullar livet på som vanligt, njuter av varje dag och längtar, längtar, längtar... Snart är det jul! ;) :)

Allt gott till dig!


7 kommentarer:

Anonym sa...

hej,

Ja jag väntar såå på julen och kan förstå att du längtar lite extra, hoppas ni får må bra!!

Har inte vetat att det funnits en sån fin tomtebutik i larsmo. Kollade på deras hemsiad och det är ju helt klart värt ett besök!! Tack för tipset.

Ha det gott.
-camilla :)

Mamsell Lufolk sa...

Fina, stämningsfulla foton... men det hjälper inte. Jag kan ändå inte tänka på julen utan att det känns lite grumligt, svårt yrkesskadad som jag blivit med åren.

Men sen om några år, då ska jag längta, drömma och njuta av julen som aldrig förr, och ta igen allt jag missat. :)

Och tusen tack för din snälla kommentar! Du har förmågan att glädja.

Nilla sa...

Åh, tack för komplimangen :)

L fick förresten en son i onsdags, allt gick bra. Var igår och hälsade på henne, trött men lycklig och så fick man ju se sötisen också, så mysigt att få snusa bebis igen :)

Tyynälä är pappa och hans frus favoritställe, de svänger ofta in där när de varit till Kokkola. Har även köpt några av hennes tomtar. Själv har jag inte kommit mig för att åka dit än.

Underbar bild du tagit!

Ja julen hos er kommer att vara speciell i år, blir riktigt nostalgisk, vår äldsta son är ju född i november och glömmer aldrig första julen med honom, dessutom bodde vi i Sverige då och kom hem över jul för första gången med honom.

Sköt om dig och njut!

Kram Nilla

Ann-Sofie sa...

JJJAAA... äntligen börjar det snart vara dags för julförberedelser :)

Jag köpte faktiskt allers julmagasin härom dagen..och nu sitter jag och myser lite nu och då och tittar i alla gamla jultidningar jag sparat..det är för mysigt:)

klipposfia sa...

Det är nästan som bäst nu, då man i lugn och ro får fundera, fantisera och bläddra i tidningar:) sen hur julen blir är en annan sak....så nu är tid att njuta:) kul att ses, fast man int hinner prata:(

Nicole sa...

Låter som ett spännande ställe!

Vilka vackra bilder du visar! Visst är det härligt att få börja med julförberedelserna nu och glömma regn och rusk.

Kram, Nicole

maria sa...

samma här....längtar efter julen :O) fåse hur er jul blir, tänk om ni firar den med bebisen i vaggan (tror nog den kommer tidigare än bf ;O))spännande är det!!