måndag 1 december 2014

December



Närodlade vita hyacinter som inte hunnit slå ut i blom ännu.

Första december.
Redan!

Köpte hem ett par hyacinter till lillajul och första advent, som faktiskt gick i arbetets tecken för mig! Vikarierade lite på mitt gamla jobb, vilket gick riktigt bra! Roligt med lite variation i tillvaron, och trevligt att få träffa gamla arbetskompisar igen! 

Det finns nog inget som är mer jul för mig än doften av hyacinter i blom. Att de dessutom råkade vara enkelt, men så tjusigt förpackade i butiken, gör dem extra fina tycker jag.
Nu väntar jag bara på att de ska slå ut i blom och fylla vårt hem med juldoft och -stämning.

December och juletiden kan vara stressig för många, men jag njuter varje år. Tar ingen stress, gör det jag orkar och vill, och låter skåpen stå ostädade. För mig är jul en tid av vila, en tid jag vill njuta av så mycket jag bara kan! I år blir det extra enkelt, hade hoppats få fira jul i nya huset och ligga i en egen soffa på juldagen, men tyvärr blev det inte så. Istället fortsätter vi trängas alla i samma soffa, vilket ju är mysigt på sitt sätt det också :) Jag har dock inte riktigt den rätta julkänslan och lusten att pynta till det, så vi kör enkelt med stjärnor i fönstren och hyacinter på bordet, och så får det vara bra med det!
Och som sagt, doften av hyacinter i blom, vad är mera jul än det!

Skön adventstid till dig!

Inga kommentarer: