måndag 22 februari 2010

Ute snö & kallt - inne vår & varmt

Även om jag verkligen gillar att det är ordentlig vinter utomhus, så längtar jag efter vår!
Jag vill dock inte att den ska komma för tidigt, så det sen blir en riktigt dålig sommar, utan jag hoppas att våren kommer om kanske en månad, lite mindre, och sen följer en underbar sommar med massor av värme!
Har det varit en ordentlig vinter så måste det ju bara bli en ordentlig sommar också! :)

l

Inomhus njuter jag av att plocka fram rosa detaljer som förstärker vårkänslorna, och en bukett tulpaner är aldrig fel! :) De ger löfte om vår!
l

Ha en bra vecka, den allra sista nu innan sportlovet äntligen är här! :)

10 kommentarer:

Horses and House sa...

Sååå härligt med tulpaner just nu! :)

maria sa...

Nu börjar det kännas vår då damen plockar fram sina rosa kuddar :O) hääärlig rosa bukett tulpaner!!

Mamsell Lufolk sa...

Håller med! Småningom börjar vi bli redo för våren. Och tills dess piggar vi upp med pastell och tulpan. Fina foton!

sabina sa...

Nyköpta tulpaner som "krispar" när man sätter som i vatten är vårljud!! Trevligt att träffas sist!

sabina sa...

som=dom

maria sa...

glömde helt att fråga om du har sportlov en vecka nu då skolbarnen är lediga?.....isåfall sitter det säkert fin fint :O)

Anonym sa...

Mmm, ser så mysigt ut!!!
Ha ett trevligt sportlov!

maria sa...

Va skönt alltså!!

skickade ett mail åt dej....

Nicole sa...

Vilken vacker tulpanbukett! Underbar färg!
Ja visst, nu får våren komma sakta men säkert ;). Å jag hoppas också på en riktigt varm och fin sommar i år!

Kram, Nicole

klipposfia sa...

Tack för din snälla kommentar:)välkommen igen när som helst! Visst vill vi ha vår nu, speciellt då värmen ändå börjar komma, det droppar från taken och fåglarna börjar drilla:) fast kan hända man borde ha en robåt, ifall det blir översvämning av all denna snö:)