tisdag 11 november 2008

Ja, Nej eller Kanske?

I två års tid har maken sagt Nej!
Själv har jag sagt Ja, till att ta in en av våra gamla dörrar.

I lördags fick jag äntligen hjälp med att leta igenom förrådet hos min syster, och en dörr står nu på prov i vårt vardagsrum.

Maken säger nu Ja, bara för att han vet att jag vill ha den inne, men strax efteråt suckar han... :-)
Själv säger jag Kanske...

Vad säger du??

Ser dörren framför mig lite nött, med handtaget borttaget, och en krans hängande på den till jul...

TV:n kommer snart att gömmas i ett helt skåp, om allt går enligt mina planer, men jag undrar ändå om det blir för trångt och för mycket, vår lägenhet är ju inte så stor...

Snälla hjälp mig! :-)

14 kommentarer:

Flickan på landet sa...

Jaa säger jag också :-) Idén till jul låter ju hur mysig som helst!!

Mamsell Lufolk sa...

Här kommer oxå ett ja! :-) Speciellt julidén låter jättemysig.

Pardörrarna kommer inne, mellan hallen och vardagsrummet, samt en till likadan uppsättning pardörrar från köket till vardagsrummet. Försöker skapa "finrumskänslan". :-) Jag kommer ju inte att göra dörrarna helt klara än, eftersom de först måste passas in på rätt plats för att se om de behöver hyvlas lite. Men visst kan jag sätta in en mellanrapport när jag grundmålat dem.

Emma sa...

Ja ja ja. den blir ju jättefin. Du kommer fövandla den till en svan:)
Kram Emma

Nicole sa...

Jag säger också ja! Det blir så mysigt med en gammal dörr och jättefint med en krans på sen!

Galleri MochB sa...

Kan tänka mej hur min karl skulle reagera om jag förslog att vi skulle ta in en gammal sliten dörr... precis som din...:O) Men jag skulle ändå ta in den! fast nu har vi inget sånt utrymme. Dörrarna finns nog i väl förvar i uthuset, tills utrymmet uppenbarar sej. Och TV:n skulle jag också vilja gömma i ett skåp. Tycker det låter hur fint som helst med ett stort skåp där bredvid dörren. Kanske de blir ganska lika i höjd...

Kamomilla sa...

Här kommer ett ljudligt och klingande ja!!! :)

Reflexklisterlapparna jag skrev om är likadana som såna klisterlappar man kan lappa kläder med om man inte vill sy, och det är ju så busenkelt att limma på. barn brukar ju inte vilja ha vanliga reflex och såna som dinglar i band är jobbiga. Och nu behöver man inte påminna dem om att ta på sig reflex när de går ut, den finns ju färdigt där. Jag rekommenderar varmt! verkligen!

Vackrare vardag sa...

Jag gillar också idéen! Ser den framför mig med julkransen på också:) Härligt ljuvligt! Men jag förstår också din tanke med att det kanske börjar kännas trångt. Sånt är ju svårt att se på bild, men har själv burit in grejer och sen genast burit ut tillbaks, för att det helt enkelt kändes för trångt. Men det är ju helt olika hur man upplever sånt.

Har också hemma föreslagit en gammal dörr, har inte heller fått ja:) Inte för att vi egentligen har passlig vägg, men bara för att testa reaktionen:)

matilda sa...

jaa, säger nog jag också, så mysigt med en lite skavd dörr inomhus, men här skulle det inte rymmas!
ser riktigt framför mig hur den skulle se ut nu till jul, mys!

ha det så bra!
kram!

sabina sa...

JAAA!!!! :) Det ser INTE för mycket ut tycker jag! Fast det är ju min åsikt!! Instämmer med de andra om din julidé.. Låter toppen! Här hos oss finns det en liknande dörr som redan är sliten men den är min svärfars och tyvärr har jag inte fått den... än... hoppet dör aldrig!! :)

Maria sa...

Kan inte förstå varför du ens tvekar....den är ju alldeles underbar där den står!! Den ska du absolut alltid ha inne! Ser inte alls för trångt ut.......:O) Och sen med en mysig, julig krans så är den fulländad!! Och kransar kan man ju ha året runt...i olika varianter ;-)

Anonym sa...

Halloj,
Tycker dörrn passar ju super där, och din beskrivning av nött och krans tycker jag låter helt perfekt!
Tror int alls det blir för mycket.

Tackar för senast, det var kul. Tänkte vi skulle upprepa oss nästa fredag ifall ni båda har möjlighet.
En skön helg till er/ruffa :)

Anonym sa...

jaa, säger jag!!!
Hur mysigt som helst!

Nilla sa...

Jaaa!! Helt klart ska dörren vara där, den har hittat sin plats :)

Ha en skön helg!

Kram

Allt och blandat sa...

Den passar alldeles utmärkt där mot väggen !!