torsdag 27 december 2007

Vardag igen

Nu är julen över igen en gång.
Känns lite trist faktiskt, det är ju en sådan härlig och mysig tid.

Nyår kommer ju dock ännu, och så min födelsedag, och sedan blir det tjugondag Knut, så ännu får jag njuta av julsakerna och pyntet en stund :-) Till skillnad från många andra har jag inte alls bråttom med att få ut alla julsaker strax efter julafton, utan de flesta sakerna får vara framme ända till 13:de januari.

Julen har annars varit helt underbar! Den bästa julen jag och vi haft sedan jag var liten!


Maken hade köpt denna tavla till mig, och den blev jag väldigt glad för!

Vi har verkligen inte samma smak, så jag var lite orolig vad det skulle vara när jag fick veta att han köpt något att ha på väggen, men tavlan var bra och jag tycker väldigt mycket om den!
Ovanför vår säng fick den sin plats.

Fick också en bestick-låda i samma serie som min te-låda av maken. Sade för en tid sedan att jag borde ha något att ha våra finare bestick i, och då hittade han nu innan jul denna låda till mig. Han tyckte att det måste ju vara ett säkert köp då jag redan har något i samma serie :-)

Sedan fick jag en hel del annat också, bl.a. en bords-fräs av pappa, så nu blir det till att snickra lite igen, och så hade mamma fixat en årsprenumeration på tidningen Drömhem & Trädgård! Tack än en gång!

Hoppas ni andra också haft en riktigt skön jul!

26 kommentarer:

Nilla sa...

Vilka härliga julklappar! Tavlan var ju helt ljuvlig =)

Tyvärr får jag godkänna att jag kan räknas in i den skaran som vill ha ut julen redan. Men jag får nog stå ut till nyår iallafall, barnen protesterar så högt *fniss*

Ha det bra!

Kram

Lotta sa...

Vilka härliga julklappar! Maken har bra smak!

kram
Lotta

Amoroso sa...

Åh vad roligt med prenumerationen! (fick också en, Lantliv) då är det julafton varje månad! :-) Du får också hälsa maken att det var en fin tavla!

Anonym sa...

Vilka fina julklappar du fick, din man har god smak!
Jag kan ju berätta vad jag fick av min man, nämligen en verktygsback att förvara mina pysselsaker i! Månne han ska tycka att det ligger järntrådsbitar överallt?, och att jag behövde bättre förvaring??
Men jag blev nog glad för den också!

faster atta sa...

Vilka underbara julklappar du fått av maken! Bestickslådan är urfin!
... vill ha.... tihi

Unknown sa...

Vilka klappar! Du måste ha varit vld snäll, ler.
Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.8178

Anonym sa...

vilka fina klappar du fick!
Gillar besticklådan, den e såå fin!
kram/ruffa

Smått och gott hos Lina sa...

Vilka fina saker du fick!
Jag har också födelsedag innan knut :-) Funderar på om jag ska ha pyntet kvar eller inte tills dess. Får väl gå efter om granen barrar :-)

Kram Lina

Solsjö - Under en vind sa...

Vilka fina klappar!!!! DEn där besticklådan...var hittar man den serien som en ingår i???
Här är granen utslängd...men inte för att jag ville utan för att granen höll på att tappa varneda barr, den vägrade dricka vatten trots nytt snitt.....DEt blv en ny minigran så länge....
Önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!! Kram!

Lantlig Längtan sa...

Tack för gratulationen!! :) Roligt att ni också fått ha en bra jul... Fina julklappar du fått!
Önskar er ett Gott Nytt År !
Kram Heidi

Lallis sa...

Men vilken urmysig tavla!
Ha en fin helg.
Kram Lallis

Smått och gott hos Lina sa...

Den 5'e fyller jag, på 13-dagsafton. Får jag vara nyfiken tillbaka? :-)

Gott slut på 2007!

Kram Lina

Maria sa...

Va fina presenter du fått, du har nog säkert varit snäll *blink*

Alltid lika spännande att se vad "gubbarna" kommer hem med....jag fick 4 st olika inredningstidningar av min man. (han tyckte en present räckte för jag har fått så mycket den senaste tiden menade han *smile*)

Michaela Eriksson sa...

Du har en omtänksam man! :) Det är inte lätt att köpa julklapp åt frun...det var jätte fint! Jag kan tänka mig att du blev glad. Jag önskar dig ett Gott Nytt År.

Anonym sa...

Vilken snygg tavla.Bra smak har han din gubbe.
Gott Nytt år på dig
Kram ewa

faster atta sa...

Lyckliga dej som kommer att få hem "drömhem och trädgård" i brevlådan....... Är allt lite avis!

MiaMaria sa...

Underbara julklappar!

Önskar dig ett GOTT NYTT ÅR!
Miamaria

"M" sa...

Superfina julklappar ju...

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ja det känns lite vemodigt , när den här underbara helgen är slut !
Men vilka fina julklappar di fått , vilken man :-)
Gott Nytt År !
Kram /Lotat

Anonym sa...

Det är ju 14 dagar kvar :)

Bonnie´s vita rum sa...

Fina klappar. Bestiklådan var ju super!
Vill me ha!!

Kram Bonnie

Lilian sa...

Önskar dig ett GOTT NYTT ÅR!

Kamomilla sa...

Din man tycks ha slagit hammaren på spiken när det gäller din smak :) Vad härligt!

En prenumeration är inte illa det heller!
Ett härligt Nytt År för dig!
Kamomilla

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så mycket fint du har fått!
Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag dig!
Kram
Marie

junhe sa...

fin tavla=)

Makalösa Malin sa...

Hejhej! Vilka fina klappar du fått!;-) tackar för titten hos dig & din finfina blogg. Alltid spännande att läsa,titta & drömma sig bort hos andra...;-)
Malin