måndag 18 januari 2010

Hej på dej!

Länge sedan sist! :)
Dagarna går, och jag tycker jag inte hinner med någonting, eller egentligen, jag prioriterar annat än att sitta framför datorn!

Under tiden som gått sedan senaste inlägg har vi åkt skidor och slalom, varit lyckliga när termometern visat -31,5 grader, och blivit mindre glada när kvicksilvret krupit upp mot varmare grader... Vi har sympati-sörjt min systers 5-åriga häst som omkom tragiskt förra veckan, och vi har firat min 27:nde födelsedag!

Av underbaraste maken min fick jag en födelsedagspresent vi båda har stor glädje och nytta av: ett stormkök! Nu är det inga problem med matlagningen när vi är ute i skog och mark! :)
Strömavbrott lär vi också klara av härefter, åtminstone svälter vi inte ihjäl...! ;)

Hoppas allt är bra med er!
Varma kramar!

14 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen och till presenten!
Den kommer ni säkert att ha nytta av :)

Lantlig Längtan sa...

Grattis till dej på födelsedagen (eller blir det kanske i efterskott)! :) Det var en bra och användbar present du fick!

Själv har jag också prioriterat annat än bloggandet på senaste tiden, men nu börjar vi få lite lata dagar här hemma hos oss och plötsligt är det kul att blogga eller sitta med virksömmen :)

Bilderna från ert julkök var också jätte mysiga, ser så fint ut där...

Ha det bra!

kram Heidi

Flickan på landet sa...

Oj va härligt det låter :-) Grattis i efterskott!!Mindre kul med hästen :-( Så hemskt att mista ett djur...

Ha det så bra!!

maria sa...

Nämen va hände med hästen, vilken av hästarna var det...(vet ju hur de ser ut) Va sorgigt!!

Va finfina presenter ni fått, snygga som bara den ;O).....ja, hos oss ändrar lite smått, men inga stora grejer....budgetuppiffning kan man kalla det!! (vår svarta katt har nog satt dille i huvudet på mej ;O))

Ann-Sofie sa...

Härligt!!Vilken bra present. Jag har oxå ett exakt likadan..och mat gjort på trangia ute i skogen slår nog restaurangmat..ifall du frågar mig!!och ett försenat grattis!!

Anonym sa...

Hej,
vilken finemangpresent!
Kul med presenter som man verkligen har användning för!

Själv fick jag ett par skoterbyxor,
vilket var mycket upskattat.
Varmt o skönt! Och jag får njuta och inte frysa när man är ute i vår vackra natur!

Ha det gott!

klipposfia sa...

Nämen stort grattis i efterskott! har missat:( Stormkök e super att ha! våra barn vill alltid att vi ska laga mat på Trangia i stället för äta ute då vi är på bilresa:) verkligen en mysighetsfaktor! Hörde om hästen:( tragiskt värre! Nu blir det kallare igen så vem är väl gladare än du då:) Ha en skön helg!

maria sa...

Åååhh, nej va hemskt!! och norrsvensken har säkert ingen aning om vad han ställt till med, tycker verkligen synd om Mimmi och ägarna då allt slutade så tragiskt!!

Mamsell Lufolk sa...

Verkligen värdefull present. Den har ni säkert länge glädje av. Vi kan ta med den sen på vår utflykt. ;)

matilda sa...

Grattis i efterskott på din födelsedag :)
Länge sen sist jag tittat in här, det har varit så mycket annat i livet den senaste tiden, men nu tänkte jag passa på att lämna en kommentar!
Vad fint ni har det i er lilla bostad, hur stor är den riktigt? Hur mysigt som helst verkligen, skulle vara kul att se mera bilder därifrån :)
Det är så härligt att läsa om din optimism och glädje över vintern, det är nog inte många som njuter över den såsom du gör, jag gillar också vinter, men ett par minusgrader räcker gott och väl för mig ;)

Ha det så fint nu i vintervädret :)

Kram, Matilda!

Galleri MochB sa...

Stort grattis efterskott! Vilken skoj present. Passar er/dej perfekt som tycks njuta ute i ur och skur :O)

Lantliga drömmar sa...

Hej Matilda! :)

Så roligt att få "se" en skymt av dig! Det var verkligen länge sedan! :) Grattis till den lilla! (minns inte vad jag hörde, men tror det var en flicka...?) :)

Vi bor på knappa 40 kvm, lite trångt ibland kanske, men helt okej! Vi ryms nog bra! :) Det är nog mest så att vi (folk i allmänhet) är så bortskämda med stora ytor! Tänk förr i tiden, då kunde de bo med 10 barn på ca samma kvm som vi nu gör... :)

Ja du, vintern njuter jag/vi verkligen av, men nu när det bara är -7 grader ute sjunker nog mitt humör... Jag vill ha ordentlig köld! ;)

Hoppas att ni har det bra, vore kul att ses nångång! Sköt om er och ta hand om varandra!

Kram!

sabina sa...

Grattis!

Nicole sa...

Gtattis i efterskott! Fint att få ett stormkök, kommer verkligen till användning hos er som brukar vara ute på många utfärder.
Men brr -30 grader då är det nog bara ni som inte tycker att det är kallt ;).
Nicole