tisdag 8 december 2009

Mums med pepparkakor!

Det är tradition hos oss att baka pepparkakor på självständighetsdagen, men när den i år inträffade på en söndag, så valde vi att baka i lördags istället, och lika bra gick ju det! Vi försöker hålla söndagarna för ledig dag, och gör inte mer än vi måste då. Det behövs en vilodag i veckan, och då vill jag bara njuta med familjen, läsa något, vara ute i naturen, eller bara stilla mig och ta det lugnt!

Tänk att det bara är en vecka kvar innan jul! Nästa vecka är det julfest vid jobbet, och sen, ja, sen är det julledigt i två veckor! Det ska bli så otroligt skönt! Tror inte jag varit ledig på jul sedan jag gick i skolan, och det är några år sedan... ;)

Skön vecka till
er allihopa!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Mums!
Här har vi samma tradition, men lördagarna har varit fullbokade och nu blir baket flyttad ända till den 19:e. Kan ju inte bara skippa det, är ju såå kul och hör julen till :)

Så skönt med julledigt!! Har oxå tänkt ha ledigt med barnen, och bara ta det lugnt och vara...

Skön tordag!

Mamsell Lufolk sa...

Mmmm, härliga pepparkaksbak. Mina grisar fixades till lillajulen, men även jag brukar för det mesta baka på självständighetsdagen.
Och ååh, va underbart skönt med julledigt! Kommer ihåg dagarna före jul förr i tiden när man hade jullov, alla var hemma, man bakade, pysslade, pyntade, paketerade medan radion fick stå på och sprida julstämning. Att få uppleva denna julstämning utan stress en gång till hör till mina framtidsdrömmar...

Njuut!! :)

Galleri MochB sa...

Barnen har bakat pepparkakor med sin farmor,dock i vårt hus, så jag fick känna den underbara doften :O) Ämnar också vara ledig över jul, men får se hur jag får ihop det passat med allt jobb...
Må så gott!

maria sa...

Va skönt för dej att äntligen få vara ledig en hel jul :O) hos oss har det bakats två omgånar med pepparkakor, bara för att få känna doften och för att se på dem i glasburken.....men tycker helt ärligt att dom inte alls är goda, däremot degen, mums ;O)

ja, hur ska vi göra med körande?.....vi är ju ganska många härifrån + Heidi D....synd om nån ska behöva köra ensam....men vi kan ju höras då vi vet exakt vem som kommer med :O)

sabina sa...

Vi bakade på lilla jul. Låter skönt med ledig jul! Det är lyx för oss eftersom det inte går att få ledigt då. Passa på och njut!!