tisdag 7 juli 2009

Halloj!

Semestern är slut och jag har börjat jobba igen.

Har haft 5 underbara veckor ledigt då jag bara varit vid sommarstugan, rest lite, slappat och solat, och framförallt, varit vid bygget!

Håller som bäst på och rödmyllar garaget, men idag, när det regnar och är kallt, får jag bara njuta inomhus! :)

Har hunnit tänka en hel del under min semester, och jag vet inte alls vad jag ska göra med bloggandet. Har hållit på i 2½ år, och det känns inte lika roligt längre... Det har varit otroligt skönt att få vara ledig från allt nu, och jag känner att inspirationen inte är den bästa...
Får se om jag slutar, eller om det kanske bara blir lite ändringar...

Något av det mysigaste med sommaren måste ju vara alla de små djuren som föds! :)

För en tid sedan fanns sju små söta kaninungar hos min syster, helt ljuvliga!
Och om några veckor ska vi hämta hem två nya angora-kattungar! Som jag längtar! :)
Vår lilla katt (syns bl.a. här och här) försvann helt plötsligt i början av sommaren, troligen har en duvhök tagit henne, så nu är det så tomt här hemma!

Hoppas att ni alla har det bra, och hoppas, hoppas, hoppas att sommarvärmen snart kommer tillbaka!

Kram!

9 kommentarer:

Mamsell Lufolk sa...

Hoppas det blir förändringar istället för sluta. ;) Dina lantliga drömmar får gärna fortsätta att inspirera, men, du gör ju som det känns bäst.

Vilka urgulliga kaninungar! Påminner om barndomens kaninsomrar. :)

Javisst ska du/ni komma till Lufolk i sommar! Ovårdat o vildvuxet är det, och snart ska tomten fyllas lassvist med jordhögar, så det blir knappast bättre, men ni får ta det som det är. Välkommen är du hur som helst!

Anonym sa...

Vilka härliga kaninungar!!!
Jag hoppas att du inte slutar blogga, men jag har lite samma tankar som du från och till...

eirikas sa...

Halloj på dej med! Du får GÄRNA fortsätta blogga för min del - NJUTER av dina trevliga bilder :) Gulliga ungar du visar idag!!! Påminner om den ljuva barndomen... Hoppas att du/ni har det bra!

sabina sa...

Låter som en toppen semester! Och du har ju haft ganska så tur med vädret, en lååång period med härlig värme!

Sluta inte blogga, hur ska vi då hålla kontakten?? Det verkar ju vara så lååångt mellan Esse och Purmo! ;)

Janna sa...

Kaninungar mmm så mysigt! Väntar ev en kull nästa vecka, hoppas, hoppas!! Jasså det blir två kattungar denna gång, vilken färg? Sara fick ju sin idag man blir nog lite sugen... Blev så allergisk när jag var till Syrrans ikväll men jag skyller det mera på hästkläderna som hon har i samma rum som kissen än på den. Får komma och testa till ert sen och se om jag reagerar nå då när det "bara" är katter... Ha de bäst kära du!!

/Johanna P

Lantliga drömmar sa...

Hej Janna! :)
Åh, kaninungar! Förstår att du väntar, de är ju allra bäst när de är små! ;)
Så Sara har fått sin katt nu, måste fara dit och kolla nån dag!

Den ena vi ska ta är mörk-spricklig, lite som Diesel var, och en sån som K ska ha! Den andra är helgrå, med bara en konstig "hudfärgad" strimma mellan ögonen och ner på näsan. De var såå söta när vi var och tittade på dem, då var de bara 4 veckor gamla, så får se hur de ser ut sen när det är dags att hämta hem dem... ;) Längtar sååå! :)

Ja, ni är välkomna in och titta sen, hos oss finns inga hästkläder! [bara hästar så fort man går ut genom dörren! ;)]

StrandviksVillan sa...

Visst är dom jättesöta kaninerna!

Just nu har jag också en bloggsvacka tycker jag. Mest för att tiden inte räcker till...
Hoppas ändå att du inte slutar, du har ju bygget att börja visa bilder ifrån senare, eller hur?

Ha en fortsatt trevlig sommar!
Ann-Christine

Flickan på landet sa...

åh vilka underbara små sötisar :-) Men som du vet vill jag ju inte att du slutar för jag GILLAR skarp dina fina och jordnära inlägg.

Hoppas du får en fortsatt skön sommar och vi hoppas på massor av sol ännu =0)

Lycka är ~ Onnea on sa...

Jag har tyckt om att titta in här på bloggen din.
Så om du kommer att sluta blogga vore det synd, men allt har ju sin tid.
Önskar er lycka till med bygget.
~Marita~