tisdag 6 maj 2008

Enda Marimekko-saken jag gillar

Sommaren tog slut helt plötsligt, och nu har vi det som väl egentligen är vår här hos oss; lite halv-svalt med regn, men väldigt grönt ute.
Med grönskan kommer också allergin för min del, så ögonen rinner och jag nyser dygnet runt.
Ah, det är vår! :-)

I en av stadens stormarketar har de just nu specialpris på Mari-skålarna, så då var jag förstås tvungen att passa på och införskaffa mig en egen. Tack vare en del bonuspoäng som vi fått behövde jag inte betala en cent för skålen, perfekt! :-)

Skålen är perfekt att ha till godis, kex, blommor eller varför inte ljus!

Ha en bra fortsättning på veckan!

26 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Den är också det jag gillar av Marrimekkos prylar!

Kram Maud

Anonym sa...

Jag är inte heller speciellt förtjust i marimekkos saker, men dedär skålarna är fina!
Har själv ingen "äkta", bara en fusk!

Smått och gott hos Lina sa...

Ja den skålen gillar jag också. Har en likadan som du visar.

Ha det bra!
Lina

lottens vita och gröna sa...

uuuu stackare inte kul att nysa åt våren, det är väl som värst nu va? gu så fin skål, håller med dig, den är läcker, jag har lite svår för deras tyger! varmkram lotten

Kamomilla sa...

Med blommor i så är det perfekt! Så vackert!

Kamomilla sa...

Hoppas din allergi lättar, skulle jag ju tillägga. Själv har jag inte snuva eller rinnande ögon eller så, utan en slemmig hosta. Inte så kul det heller.

Snart är det över!

Flickan på landet sa...

Tycker också om dem och köpte en fusk här nyligen. Fast de äkta är såå mycket finare!Har sneglat på de pastelliga också, det vore kul att ha fler färger att variera med...De är ju jättebra o mångsidiga skålar!!

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!
Ja, den Marrimekkoskålen är jättefin!
Underbara bilder..så proffsiga.
Åh vad fint skrivboret blev också..härligt!
Kram
Mia

Flickan på landet sa...

He he...jadu tror inte jag visar mer än så, man måste ju spara något också som man inte visar ;-)
Drömmer ju som sagt om att ha bloggträff när vi kan sitta i glasverandan, om den nu hinner bli klar till hösten :-)

Ulrika sa...

Gillar inte alls Marimekko men skålarna är ju så söta:)

Du, jag beställde tvättmedlen från kauppa21. En helt underbar webshop...
Länken har jag på min sida;)

Maria sa...

Ha haa...det hade jag inte tänkt på men det är ju så sant...och tänk att det ännu är lika ROLIGT att blogga *smile*

De äkta skålarna är såå fina, har två oäkta och är nöjd med dem...tillsvidare *blink*

Solsjö - Under en vind sa...

Vilken fin skål!!!

Förstår att det är jobbigt med allergin, är ytterst tacksam då man inte själv drabbats.....

Ha en mysig dag! kram!

Anonym sa...

Håller med dig om att de skålarna är ljuvliga. Tänk att få servera jordgubbar med glass i dem. mmm.

Kram Mettan

Beas sa...

Men gud vilken go kommentar du gav mig. Du ska bara veta hur väl jag behöver den just idag...en mycket turbulent morgon på jobbet. TACK!

Och grattis till skålen. Skrivbordet, det blev helt makalöst vackert!

Kram Bea

sabina sa...

Jag har också sådana skålar. Deras väskor gillar jag också, inte alla dock. Dina bilder är jättefint tagna!!

Lena sa...

Jep, precis av samma åsikt beträffande Marimekkos prylar! Dedär skålarna är de enda jag gillar, men de gillar jag desto mer! Den i klart glas är verkligen fräsch!

StrandviksVillan sa...

Har själv två stycken ofärgade som jag fått av svärföräldrarna. Använder dom ofta! Skulle gärna ha nån färgad som färgklick också. Det finns ju förstås de där små gulliga "oäkta" också...

Nicole sa...

Ja skålen är fin och så vackert fotograferad. Har några själv också som jag fått till present. Blev lite allergisk mot Marimekko då min mamma hade en brun/orange Marimekkogardin i mitt rum då jag var liten...Nu tycker jag om en del av blommönstrena också, men absolut inte i ovannämnda färger!

Grindelunda sa...

Den var fin...skålen. Och i vitt dessutom. Fast jag annars är färgstark av mig så föredrar jag nog den här.

Men vilket fint datorbord skrivbordet blev. Toppen!

Kram från Gunilla

Vackrare vardag sa...

Är inte heller Marimekkofantast och skålen är också nästan den enda jag gillar. Jättefint med blommor i så där!

Galleri MochB sa...

Man vänjer sej så fort vid värmen, och får nästan en chock när det följande dag är såå kallt...:O) Mysig liten skål med söta blommor i, och passar som sagt till mycket!

Anne/ Huvilaunelmaa sa...

Just så där har jag också alltid tänkt - att skålen är det ända Marimekko jag gillar (men har nog inte en). Skojigt att se att så många tänker pä samma sätt. Kikade in troligtvis (?) för första gången - jag återkommer!=)

Anonym sa...

Instämmer i rubriken ... mariskålen e fin, men inte så mycket annat som tilltalar mig heller...
Ditt skrivbord blev så fint, det kommer säkert att få hänga med i många år! Gediget!
Ang. shoppindg/loppisdag [o god mat förstås]skulle vi nog fara hela gänget, skulle va kul va? :)
kram/ruffa

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Den skålen är bara så vacker.

Önskar dig en underbar solig pingsthelg med massor av mys å fika...

~~*Kram Nilla*~~

A home far away sa...

Skålen är urfin! Dock är jag lite mer inne på Marimekko än du:-)

Kram från Singapore

Moodboardwithflowers sa...

Den där skålen är underbar! Fungerar till allt! Sillen, polkagrisar, vackra blommor.. osv.. har du sett att de kommit i en storlek mindre?