onsdag 7 april 2010

Länge leve det vita

Påsken är över, och redan är jag trött på de gula blomstren bredvid vår trappa... :)
Jag trodde jag skulle klara dem bra, men min "kärlek" till dem varade nog bara en knappa vecka!
:) De vita blommorna njuter jag dock fortfarande av! Jag blir glad när det är liv utomhus igen!

Har börjat hjälpa våren på traven, och kastar ut snö från alla snöhögar framför vårt hem, och låter det vita smälta bort på vår uppfart där gruset redan är framme...
Fåglarna kvittrar när solen värmer, svanarna har kommit och samlas på ängarna, sommarhastigheterna är äntligen här och resan till jobbet går såå mycket fortare...! ;)

Njuta av dagen, den går inte i repris!
Kram!

11 kommentarer:

Mamsell Lufolk sa...

Nejmen ser man på! Jag har en exakt likadan vit plantering på min trappa! :) Två vita narcisser och en vit pärlhyacint i en plåthink, right?!

Ja-adu, nu har vi hääärliga tider! Njut, njut, njut!

maria sa...

ska jag våga säga detta......senast igår "småmobbade" jag grannen då han skyfflade ut snö på gården för att det skulle smälta snabbare.....har han inget vettigare att göra tänkte jag *BLINK*
Tur att du inte har mej som granne, jag är ganska kritisk, ha haa............(kan tillägga att jag själv satt uppkrupen i soffan hela kvällen, hade inget vettigare på G)

Anonym sa...

zinkhinken med de vita är heelljuvlig.

snyggt.

själv hann jag aldrig köpa några påskblomster.

Lantlig Längtan sa...

Det är så härligt nu när vårblomstren blommar och fåglarna kvittrar :)
Det är nog en tid att njuta av!
Ha en bra helg!

Anonym sa...

Så fint!
Själv har jag inte hunnit plantera vårblomster, o dessutom e de så stökigt kring vår trappa nu iom renoveringen. Men det tar sig, nu är golvet klart!:)
Trevlig helg!

Galleri MochB sa...

Så fina blomuppsättningar du har :O) På min trappa slokar påskliljorna och är ingen vacker syn... men nänns inte slänga dem heller...
Skön helg!

Mamsell Lufolk sa...

Nå, höpö, höpö! Har du nånsin hört ett uttryck som börjar :
"Skomakarens barn..." ?! :) Det är nog alltsom oftast skralt på blomfronten oxå för mig så där tror jag nog allt att din plantering har fått mera omsorg än min. Så det så! ;)

Nicole sa...

Underbara blommor! Jag köpte inga gula i år, bara vita och blå ;). Men de flesta hade vi inomhus och de har ju blommat ut redan. Det skulle nog ha varit smartare att plantera dem utomhus istället.

Nicole

sabina sa...

Vad fint du planterat!

Flickan på landet sa...

:-) Härligt med våren, blommorna och sommarhastigheter med!!Här har det också skyfflats snö *bort fort*.nu får vi bara njuta av solen o fåglarna =0)

maria sa...

Hejsan :O) jag kan tyvärr inte komma till Annas na på måndag. Det krockar med pysselkvällen vid bönnan och dit ska jag ha med nåt material så jag måste nog vara där hela kvällen, vi vet ju inte hur många som kommer dit heller.....kanske du också hade tänkt komma och pyssla också eller? Hur som helst var det harmt att det råkade vara på samma kväll, har INGET program däremellan såjag hade gärna farit på båda och att börja ändra träffen för min skull är bara prackasi, svårt att få det att passa för alla!