torsdag 6 augusti 2009

Lite byggbilder

Fick en antydan om att jag borde visa lite vad som händer vid bygget...

Varje gång jag har med mig kameran dit tappar jag efter en stund lusten att fota då det bara är skräp och halvfärdigt jobb vart jag än tittar... :)

Ska försöka skärpa till mig, så nu sätter jag in lite gamla bilder därifrån.

För en tid sedan var grävmaskinen hos oss och fixade vattenledningar och jämnade gårdsplanen lite.

På denna bild är bara en del av garaget och förrådet målat/rödmyllat, men nu är det klart, så när som på "trianglarna" uppe vid nocken. Fattas bara vita hörnbräden och lister runt dörrar och fönster.


Gamla dörrarna som varit i vårt ruckel har jag tagit färgen av, och håller på och linoljefärgar dem som bäst.

Nu ska jag åka iväg till sommarstugan och plocka lite blåbär! Måste passa på så länge de finns i skogarna!

Ha det gott!

7 kommentarer:

Galleri MochB sa...

Antydningar av mej kanske ;O) Tycker själv också att man inte vill fota allt skräp och alla jordhögar mm som ligger runt huset, men på nåt vis är det ändå intressant att se andras... Garaget ser jättemysigt ut. Det är säkert den röda färgen som gör det. Hoppas du hittar massor med bär och har en skön helg!

Maria sa...

Va bra att ni kan tillvara ta de gamla dörrarna, de blev ju väldigt snygga efter ett antal timmars (antar jag att det tog) jobb!! Ni kanske är på G med det sista nu innan köksbordet tas in ;O) ska bli kul att se sen hur ni bor.

Ställningen är mitt "utearbetsbänk" som jag hade brevid trädgårdsmöblemanget ifjol (nu minns du säkert ;O)), det är lite onödigt högt att ha inomhus men det går :O)

klipposfia sa...

vilka fina dörrar! +kul att kunna ta till vara lite av det som funnits i gamla huset:) och du, ha ingen panik över jordhögar och halvfärdiga arbeten.....här finns inget annat heller och vi har nu bott snart i tre år....men jag har acepterat nu att det alltid finns mer eller mindre som inte är som man tänkt sig:)Lycka till med flyttandet!!!

Solsjö - Under en vind sa...

Visst blir det rörigt då man håller på men det är ju de bilderna som gör att man minns allt man gjort sen när allt står klart!

Hoppas att du haft en skön sommar! Kram!

Anonym sa...

Kul med lite byggbilder!
Minns själv att jag hade knapphändigt med bilder från vårt bygge, just eftersom jag tyckte det såg roisigt ut. Dock ser man inte på sånt hos andra, utan kikar ju på sånt som är intressant :)

Sen är det oxå kul för en själv att sen efteråt se att det går framåt, fast man tycker att det inte händer nåt/ går i väldigt sakta mak.

Var faktiskt och svänga till tomten er en kväll, ni får det så bra där!! Väntar med spänning på fler bilder sen :)

/camilla :)

ps. Nångång om du har lust/tid så sänd gärna en ny inbjudan till camillaklemets@hotmail.com och sen får du gärna ta bort systerruffa adressen ur listan :)

Nicole sa...

Hallå, här har det verkligen hänt saker! Det är ju så att då man är mitt inne i byggandet, tycker man att det går förfärligt långsamt, för man väntar ju så på att det ska bli klart...
Jag tog väldigt lite bilder under vår renoveringen, det är nånting jag ångrar nu i efterhand...
Garaget ser jättefint ut! Bra att ni kan ta tillvara gamla dörrar också.

sabina sa...

Det kommer att bli hur charmigt som helst hos er! Dörrarna du håller på med är underbara!!