onsdag 6 maj 2009

Kort semesterresa

Var senaste vecka på "shoppingresa" till Uleåborg, kom hem med hela 4 saker! ;)
Blev oturligt nog sjuk där, så särskilt mycket shopping blev det inte! Fick hög feber och någon infektion, så jag är fortfarande inte frisk.
Nu är det liggande ställning som gäller i åtminstone en vecka framåt ännu, emellan läkarbesök och blodprovstagningar...

Hur som helst, så betyder det att bloggandet inte just nu är särskilt högt uppe på min prioriteringslista!

Vad jag köpte ska jag visa sen när jag blivit bättre, tills dess får ni nöja er med några bilder från Saluhallen och hamnbodarna i Uleåborg!

Vilken fantastisk känsla att få gå omkring i Saluhallen precis som folk måste ha gjort i evigheter...! Kan ännu känna doften av fisk, bröd och allt som fanns där... Där skulle jag handla jämt om jag hade möjlighet!

I närheten av Saluhallen fanns en massa små härliga gamla bodar, innehållande olika butiker och caféer. Tyvärr måste alla dessa inom ett par år ge vika för nya våningshus...
Synd och skam!

Hoppas ni alla har det bra!
Kram!

18 kommentarer:

sabina sa...

Vad härligt med en mini-semester! Tråkigt att du inte mår bra! Hoppas du blir frisk snart, är ju inte roligt att ligga under täcket när det är varmt ute...

:) *hivar några semlor över ån (+x antal km...)* De är snart slut så det blir till att baka nya!!

klipposfia sa...

Oj vad jag åxå längtar till semester....alltid lika mysigt med saluhallar,det brukar kännas som om man går tillbaka i tiden för en stund:) Såå trist att du varit sjuk så länge! Hoppas det snart reder upp sig och att läkarna får reda på vad som felas! Då brukar det ju reda upp sig ganska fort sen.

Galleri MochB sa...

Verkligen synd och skam att riva ner såna fina bodar!! Har aldrig besökt saluhallen i Uleåborg, men i Åbo brukar jag också insupa atmosfären:O) Ta det lugnt och passa på att njuta under täcket så kryar du nog på dej snart!

En salig blandning sa...

Önskar dig ett snabbt tillfrisknande! Tråkigt att bli sjuk när man är på semester:(

Fina bilder och vilka fina bodar! Skall dom faktiskt flyttas??!

Underbar läsning i ÖT! Har kollat flera gånger;) Men har inte haft bloggtid förrän nu riktigt. Kul med så många kändisar och en massa vit inspiration:)

Krya-på-dig-kramar
Camilla

Lycka är ~ Onnea on sa...

Hoppas du snart mår bättre!!
Jätte synd att såna fina bodar ska ner och nya betongklossar upp..trist.
~Marita~

Nicole sa...

Ja verkligen synd och skam att riva ner de charmiga bodarna. Dessutom lockar de turister till staden. Jag har bara spenderat ett par timmar i Uleåborg, men tyckte det var en härlig stad och jättefina är bilderna du visar.
Vilken otur att du blev sjuk under resan, hoppas att du snart är på benen igen!

Flickan på landet sa...

Vad härligt med lite semester.Men synd att du blev sjuk!!Hoppas du blir bättre snart!

Nej, ingen har ringt ;-( men enligt maken ska vi rensa stort hos svärföräldrarna för någonstans där borde det finnas några dörrar från ett gammalt hus så vi får hoppas på bättre lycka där!

Horses and House sa...

Krya på dej!

Anonym sa...

Va tråkigt att du fortfarande är sjuk... Här är mannen också fortfarande sjuk, envis sort tycks det vara...själv har jag också blivit drabbad, dock ingen feber men rejäl förkylning:( Det är inte kul att vara sjuk på våren, hoppas att du blir snart frisk!

matilda sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
matilda sa...

äsch då, vad trist att du blev sjuk! hoppas det blir bättre, så massor av krya på dig kramar till dig :)

älskar att gå runt just där i oulu, det var ett av mina favorit-ut-och-gå ställen när jag bodde där. supermysigt på julen var det, med massa snö! usch, vad jag fick dryft av dina bilder. visste inte att bodarna ska tas bort, synd, för dom hör ju liksom till den där platsen...

min förra kommentar blev lite fel, så jag skrev en ny ;)

Mamsell Lufolk sa...

Nämen va tråkigt att du blivit sjuk igen, tom på resan å allt. Krya på dig!

För övrigt vägrar jag att tro på att de gamla bodarna ska bort! Man kan ju bara inte göra så! Så brist på utrymme kan det knappast vara.

Maria sa...

Hejsan, svejsan!! Hoppas du mår bättre nu, vem vill ligga under täcket flera dagar i sträck, stackars dej!!

Menar du fara nå på torsdag??

Ann-Sofie sa...

Äsch typiskt att du blev sjuk..men ooh va härliga bodar du fotat och saluhallen..hur mysigt som helst:)

StrandviksVillan sa...

VAAA??? Är dom galna eller om dom tänker riva (flytta?) dom där vackra mysiga husen? Bedrövligt...

Så mycket fint det finns i den staden förresten!

Krya nu på dig, ta det lugnt och vila.
Kram!

eirikas sa...

TACK för gratulationerna!!! Tråkigt att du varit sjuk - hoppas att du börjar 'ta dig'!

Vackra bilder har du i alla fall tagit - härligt med saluhallar tycker jag med :)

Ett hem på landet sa...

Härligt med semester! Ibland behöver man komma bort och andas lite annan luft!
KRAM

Mitt nya vita hem sa...

Hoppas du mår bättre nu.

Skickade ett mail :)