tisdag 17 juni 2008

Rost är vackert!

Igår kväll kom grävmaskinen till vår tomt, och idag påbörjades jobbet.
Rivning av huset sker imorgon, och tur är det att det blir först då, för jag som jobbat hela dagen idag, tycker det hade varit så trist om jag inte hade fått se när huset hamnar under grävskopan! Är ledig imorgon så det kommer att bli perfekt! :-)

Tycker egentligen att man borde få ha "gräv-ledigt" från jobbet, jag har ju inte alls tid att arbeta när härliga saker händer i vårt liv! ;-)
Maken fick fixat så han tog semester nu, det kom han på bara några timmar innan han skulle börja nattskiftet igår, bra med flexibelt arbete!

Har inte tid att ladda upp bilderna från dagens jobb, måste kila iväg till tomten, så ni får se något annat idag!

Tänk att rost kan vara så vackert...!

De flesta tycker väl att jag är knäpp, men åh vad jag gillar rostiga saker! :-)

Denna härliga cykel hittade vi inne bland allt bråte när vi just köpt vår tomt. Märket på den visar att den är gjord i en cykelaffär inne i stan. Min morfar var delägare i affären, så det är mycket möjligt att det är han som plockat ihop den! Det känns kul, för han dog redan när jag bara var ett år, så jag får ha cykeln som ett eventuellt minne från honom... :-)

Ha det bra allihop!

P.S. Mindre än en vecka tills jag stänger bloggen, du har väl mailat mig om du vill fortsätta läsa?

13 kommentarer:

Nicole sa...

Oj, en sån charmig gammal cykel skulle jag också vilja ha! Speciellt roligt då det finns en historia bakom.
Grattis till den fina vinsten! Vilken tur...

Galleri MochB sa...

Spännande, spännande! Jag förstår hur du känner...:O) Och rost ÄR vackert även om inte alla insett det ännu...

sabina sa...

Cykeln är så charmig! Extra roligt är ju din anknytning till den!

När grävskopan tar första taget är ni igång med bygget!! Roligt, roligt!!! :)

Mamma Anka sa...

Spännande med grävmaskiner och rivning!
Cykeln är en otrolig bonus.
Snygg som spaljé!

Millas hem sa...

Vilken härlig cykel!!!!
Ljuvligt rostig och vilket fint minne (även om du inte vet) från din morfar!
Kram Camilla

Lallis sa...

Jaaa. rost ÄR charmigt och fint:)
Verkligen.
Kram Lallis

Anonym sa...

Så tuff cykel. Hur charmigt som helst. Älskar även att det finns en personligt anknytning till den.
Lycka till med rivningen av huset.
Kram Mettan

Anonym sa...

Så härligt att ni är igång!!
Och vilken fantastisk rostig cykel, visst är rost fint!

Anonym sa...

Underbar cykel, jag har haft blomsterkorgar på min, men inte alls så vacker..

Maria sa...

Jaa, rostigt är vackert....din cykel ser lika rostig ut som våran som står på utsidan och charmar förbigående människor *blink*

Va roligt att det börjar hända grejer på er underbara tomt, älskar det stället med ån och alla hästar runtomkring :-)

Solsjö - Under en vind sa...

Sååå vackra bilder!!

vad spännande det låter med rivningen, ser fram emot fortsättningen!

Önskar dig en riktigt skön midsommar tillsammans med nära och kära!

Kramar!

Ankan sa...

Jag håller med om att rost kan vara vackert!!! Ska du stänga bloggen?
Ska ni börja bygga hus nu? Då är det verkligen en spännande tid ni har framför er! Hoppas du får en trevlig midsommar med fint väder!

Tegsta G�rd sa...

Vad spännande! Det verkar som ni är hårt på gång!